تبلیغات
قویترین مردان.پرورش اندام.پاورلیفتینگ.ایروبیک.چاقی و لاغری
Click the image to open in full size.

بیوفلاونوئیدها واقعا در گروه ویتامین ها قرار نمی گیرند اما بعضی مواقع با نام ‎ویتامین P خوانده می شوند. بیوفلاونوئیدها برای جذب ویتامین c لازم هستند و این دو باید با هم دریافت شوند.
لغت بیوفلاونوئید به ترکیبات بسیاری اشاره دارد و شامل هسپرین، هسپریدین، اریودیکتیول، کوئرستین، کوئرسترین، روتین و... می شود.
بدن انسان قادر به تولید بیوفلاونوئیدها نیست پس باید از طریق رژیم غذایی تأمین شوند.




عملکرد و فواید ویتامین P:

* حفاظت و نگهداری ازرگ ها و مویرگ های خونی
* ممانعت از تشکیل پلاک های مربوط به تصلب شراین

* پیوند دهنده ی بافت های بدن
* کاهش سطح کلسترول
* تقویت کننده ی دیواره مویرگ ها
* ضدانعقاد مویرگی
* حفاظت کننده از ویتامین C
دریافت روزانه ی ویتامین c و بیوفلاونوئیدها ممکن است حساسیت شما را در براب سرما خوردگی کاهش دهد.

مقدار توصیه شده ی ویتامین P

میزان مشخصی برای دریافت ویتامین P تعیین نشده است اما برای
مکمل ها یک دوز mg 500 توصیه می شود.


نشانه های کمبود ویتامین P

* کوفتگی و کبود شدگی
*واریس سیاهرگی


چه زمانی میزان بیشتری ویتامین P لازم است؟

اگر شما دچار استرس هستید یا داروهایی مثل آ سپرین داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی، قرص های ضد بارداری داروهای ادرارآور و یا استروژن مصرف می کنید لازم است میزان دریافتی بیوفلاونوئیدها (ویتامین P) را افزایش دهید.


بهترین منابع ویتامین P

زردالو ،گیلاس فلفل قرمز گریپ فروت لیمو ترش ،میوه ها و سبزی های تازه به ویژه مرکبات فلفل سبز توت فرنگی کشمش سیاه و الو از منابع خوب آن هستند.



چگونه ویتامین را مصرف کنیم؟

بهترین روش مصرف به دلیل جذب سریع و زیست دسترسی بالا، شکل مایع آن است.
وقتی از
مکمل استفاده می کنید همیشه به عنوان انتخاب اول مکمل مایع (شربت) را انتخاب کنید.
مکمل ها به صورت قرص هم در دسترس هستند.


نشانه های مصرف بیش از حد

اسهال
روش نگهداری:

حرارت و رطوبت به ویتامین P آسیب می زنند. نگهداری در یخچال توصیه می شود.

از ویتامینهای شناخته شده میباشد و اثر آنتی اکسیدانی بسیار قویی دارد که در ساخت و تولید هورمونهای بدن دخالت دارد. از طرفی در ساخت اسید آمینه و تبدیل پروتئین مصرفی به اسید آمینه ها و در ساخت کلاژن (کی از رشته های اتصالی در محل تاندونها) شرکت دارد . این ویتامین جهت سلامت دندان و لثه ضروری میباشد. جهت تقویت بافت مویرگها و عروق بکار میرود. در بدن به جذب آهن کمک میکند و در التیام دردها و زخمها بسیار موثر است. این ویتامین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. و از منابعی همچون گوجه، گوچه سیز، فلفل سبز، و دلمه میتوان تهیه کرد.

 

ویتامین D:

مسئول جذب کلسیم و انتقال آن به داخل استخوان میباشد که موجب تشکیل بافت استخوانی میشود. برای اینکه بدن بتواند از کلسیم و فسفر موجو د در برنامه غذایی استفاده کند حضور این ویتامین ضروری است. این ویتامین در اثر تابش نور خورشید به پوست بوجود می آید و از منابعی چون شیرو لبنیات نی میتوان تامین کرد.

 

ویتامین K:

عامل انعقاد خون در بدن میباشد و به استخوانها در جذب بهتر مواد معدنی کمک میکند.

 

ویتامین A:

یا رتینول ویتامینی است با خواص آنتی اکسیدانی بالاکه جهت سلامت چشم و بینایی، رشد و ترمیم استخوانها و سنتز پروتئین در بدن و تولید هورمونها بخصوص دو هورمون رشد(GH) و تستوسترون کاربردهای فراوانی دارد. و جزو وینامینهای محلول در چرب میباشد.

 

ویتامین B1:

یا تیامین ویتامینی است که جهت حفظ سطوح انرژی در بدن و کمک به فعالیتهای مغزی به خصوص حافظه بسیار ضروری است. جهت سوزاندن قندها و نشاسته ها و تولید انرژی از آنها کاربرد فراوانی دارد. مصرف الکل سبب کاهش  و دفع این ویتامین و همچنین سایر ویتامینهای هم خانواده آن میشود.

 

ویتامین B2:

یا ریبوفلاوین ویتامینی است که در تولید انرژی از پروتئین و جربی و کربوهیدرات نقش دارد و همچنین در داشتن بینایی و پوستی سلامت نقش مهمی دارد.

 

ویتامین B3:

یا نیاسین جهت سوخت و ساز کربو هیدراتها در بدن ، ساخت تسوتسترون و سایر هورمونهای بدن، ساخت گلبولهای قرمز خون و حفظ و نگهداری سلولهای بدن ضروری است. در حفظ سلامت سیستم عصبی و هاضمه افراد ضروری است. و که سطوح بالای آن در بدن میتواند به کاهش سطح کلسترول بپردازد.

 

ویتامین B5:

یا پانتوتیک اسید که نظیر سایر گروههای ویتامینی B در سنتز کربوهیدراتها و  پروتئینها و چربیها موثر بوده و همچنین در ساخت هموگلوبین نقش دارد. وجود این ویتامین اعمال و کارکرد هاضمه را در بدن تقویت مینماید.

 

ویتامین B6:

یا پیرودوکسین  در تعادل و سوخت و ساز نیتروژن و گلیگوژن در بدن نقش اساسی دارد و مانند نیاسین در ساخت گلبولهای قرمز خون(هموگلوبین) و حفاظت از آنها بسیار موثر است . این ویتامین در تولید بافتهای عصبی ، آنتی بادیها دخالت دارد. اما  مهمترن کارایی آن در مجبور ساختن بدن برای افزایش استفاده از پروتئین هاست.

 

ویتامین B12:

کوبالامین یا ویتامین B12 برای متابولیسم چربی ها وپروتئینها و کربوهیدراتها ضروری بوده و جهت سنتز و تولید اسیدآمینه ها و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است از طرفی برای حفظ هموگلوبین و  رشد وحفاظت از سلولهای عصبی لازم بوده و امروزه بعنوان ضد استرس استفاده و تجویز می شود.(مصرف این ویتامین با ب-کمپلکس  توصیه میشود)

 

اسید فولیک:

که میتوان آنرا جزو ویتامینهای گروه B دسته بندی کرد . این ویتامین به حفظ گلبولهای قرمز خون کمک کرده و به تنظیم متابولیسم در بدن میپردازد. و یکی از نشانه های کمبود آن در بدن کمخونی میباشد ضمن اینکه مصرف الکل و قرصهای ضدبارداری و نیز دوره های استروئیدی طولانی مدت موجب تحلیل آن در بدن میشود.

 

ویتامین H:

این ویتامین بیشتر با نام بیوتین معروف میباشد اما در دسته بندی ها در گروه B جای میگیرد .از جمله فعالیتهای آن در بدن میتوان به شرکت درسنتز اسیدهای چرب و اسیدهای نوکلئیک و همچنین تولید انرژی اشاره کرد.

 

ویتامین ب کمپلکس:

ب –کمپلکسها یک گروه یازده تایی از ویتامینهای گروه ب میباشند که همراه باهم در بدن کار میکنند. وجود این ویتامینها در تبدیل غذا به انرژی بسیار ضروری و لازم است. همچنین در حفظ و سلامت سیستم ایمنی بدن، هاضمه و داشتن پوست و موی سالم نقش دارد. این ویتامینها محلول در آب بوده و بدن تنهاغ به مدت 24 ساعت میتواند آن رانگهداری کند



برچسب ها : ویتامین , پروتئین , كربو هیدارت , كراتین , گلوتامین , هورمون رشد , مهراب فاطمی , رضا قرائی , حسین فاطمی , حسن عبادی , پرورش اندام , پاورلیفتینگ , مچ اندازی ,

نظرات () نویسنده: حامد امیری دوشنبه 29 خرداد 1391 - 08:46 ق.ظ

آخرین مطالب

» رد پشت ناشی از حرکت ددلیفت و راه های جلوگیری آن ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» راه های بزرگ کردن باسن و ران ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» برنامه تمرینی بدنسازی مختص بانوان مبتدی ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» حرکت برای رشد عضلات دیر رشد پا ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» بهترین چربی سوز کدام است ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» با مکمل های رشد و زمان مصرف و نحوه مصرف آنها آشنا شوید ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» برنامه غذایی مناسب برای چاق شدن، برنامه غذایی، برنامه رژیم غذایی، برنامه غذایی رژیمی، برنامه غرایی مناسب ( دوشنبه 26 مرداد 1394 )
» رژیم غذایی بدنسازی برای خانم ها ( چهارشنبه 17 تیر 1394 )
» کسب مدال نقره جهانی حامد امیری ( جمعه 22 اسفند 1393 )
» شش گیاه دارویی مفید برای لاغری ( جمعه 3 بهمن 1393 )
» روش اب کردن چربیهای بغل شکم و کمر ( جمعه 3 بهمن 1393 )
» کراتین چیست . ( جمعه 9 آبان 1393 )
» تمرینات لاغر کردن ران و باسن ( جمعه 9 آبان 1393 )
» دو حرکت برای سفت کردن ران و باسن برای بانوان ( جمعه 9 آبان 1393 )
» اصلی ترین علت چاق شدن مان چیست؟ ( جمعه 9 آبان 1393 )
» قویترین مردان ایران ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» قویترین مردان ایران ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» غذاهای ک چربی شکم رو اب میکند ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» تناسب اندام با صافی شکم ( سه شنبه 8 مهر 1393 )
» رژیم غذایی بدنسازی و پرورش اندام برای حجیم سازی عضلات (قسمت اول) ( شنبه 5 مهر 1393 )
 

موضوعات

نویسندگان

نظرسنجی

نظرتون در باره ای ایتمهای مردان اهنین بگید



ADS

آمار بازید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما

دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ



ابزار نمایش رتبه گوگل یا پیج رنک , . , .