تبلیغات
قویترین مردان.پرورش اندام.پاورلیفتینگ.ایروبیک.چاقی و لاغری

حرکات اصلی
حرکات متعددی در مچ اندازی وجود دارد که سه تای آنها از همه رایج تر هستند .
HOOK
Toproll /Top Roll / Top Rolling
Press / Tricep Press / shoulder
Pressing / Shoulder Rolling         

 

         

ادامه مطلب: فنون و تکنیک های مچ اندازی


۱-هـوک  ( HOOK  )
روش : چرخاندن و پیچاندن مچ تا حد امکان و سپس بدن را بالای بازو بیاورید و بازو را به بدن نزدیک نگاه داشته و برای ضربه فنی با هر دو ، یعنی هم بازو و هم بدن فشار دهید .
*این رایج ترین حرکت در مچ زنی است که بطور معمول در همه جا ، از روی میز آشپزخانه گرفته تا در تلویزیون آن را می بینید .
*این حرکت ، inside  محسوب می شود زیرا شما به جای زدن دست ، بازوی حریف را می زنید .
*رمز موفقیت در این تکنیک ، نیروی بیشتر و یا حداقل ، برابر بودن با حریف از نظر قدرت بدنی ( جلو بازو و ساعد ) است .
*تماس مچ در تمام طول مسابقه مهم است زیرا فشار اصلی از طرف مچ به مچ حریف وارد می شود و نه دست و پنجه ها .
*اگر در شروع ناگهانی با هـوک موفق نشدید بهتر است سریعاً بروید سراغ تاپ رول .


۲-تاپ رول ( TOP ROLL )
روش : کلید موفقیت در این تکنیک ، هر چه بیشتر بالا رفتن از دست حریف است زیرا بدین شکل ، اهرم قوی تری خواهید داشت . اولاً دست حریف را در تمام طول مسابقه و بطور مدام به سمت خود بکشید ( backpressure ) و ثانیاً ، بالا رفتن از دست حریف را ادامه دهید .
*این بهترین تکنیک برای زدن افراد بی تجربه است .
*بردن با این روش یعنی استفاده از اهرم ، به جای زور زدن زیاد .
*این حرکت ، outside محسوب می شود زیرا با فشار جدید روی انگشتان حریف و باز شدن دستش به اهرم بیشتری می رسید .
*باید بیشتر و بیشتر به سمت نوک انگشتان حریف بروید تا اهرم بیشتر شود و سعی کنید آن موقعیت را از دست ندهید ( outmuscle   )
*باید سعی کنید دست حریف را از بدنش دور کنید یعنی بازو حریف به سمت شما باز شود .
*در این تکنیک ، بدن شما بالای میز نیست بلکه از آن آویزان است .
*بدون شک با فشار اهرمی شدید ، مچ حریف حتماً خم می شود زیرا این فشار غیر قابل تحمل است .
*فشار backpressure   بسیار بالا ، مهمترین عامل در موفقیت این فن است .
*وقتی در بهترین موقعیت اجرای فن خود قرار دارید ، به جای کف دست خودتان ، پشت دست تان به سمت شماست .
*نحوه حرکت درست مانند چرخاندن فرمان اتومبیل است ، دست میچرخد و بدن قفل است و کف دست به سمت جلو اتومبیل است.
*در این فن ، هدف ، زدن دست حریف است و نه بازو .
*اگر باور دارید که قوی تر از حریفتان نیستید ، از این تکنیک استفاده کنید .


۳-پــرس ( PRESS )
روش : کلید این حرکت ، قرار گرفتن کف دست حریف به سمت سقف و باید دست شما بالای دست وی باشد . وقتی حریف را در این حالت قرار دادید ، بقیه کار ساده است ، بدن خود را بالای بازو بیاورید و دست حریف را با فشار بالا تنه و بازو به پایین فشار دهید .
*این ،یکی از خالصترین حرکات قدرتی در مچ اندازی است .
*داشتن بالا تنه بزرگ در این حرکت بسیار موثر است.
*اگر مطمئن هستید که دارای بالا تنه قدرتمند تر نسبت به حریف خود هستید ( بالاخص سینه و پشت بازو ) و حداق در جلو بازو و ساعد برابرید ، این حرکت خوبی است .
*مراقب باشید که این حرکت میتواند با یک تاپ رول سریع ضربه شود زیرا که نسبت به یک  backpressure  سریع و نیرومند بسیار ضعیف است .
*بازو باید به بدنتان نزدیک باشد بنابراین اگر حریف بتواند دست شما را به سمت خود بکشد موفق به پرس نخواهید شد.
*پـرس ، حرکت خوبی برای مسابقات طولانی است . درست خلاف تاپ رول و هـوک که شدیداً وابسته به جلو بازو و ساعد هستند ، عضلات اولیه درگیر در پـرس عبارتند از پشت بازو و شانه و سینه . بنابراین بهترین راه برای استراحت ساعد و جلو بازو در یک مسابقه طولانی و حریفهای متعدد ، استفاده از پـرس در موقع مناسب است .
*حتی در حالتی که حریف شما مچ شما را به سمت عقب میشکند ( bent   )
Back  یا همان broken  ورزش مچ اندازی
مچ اندازی ، یک رقابت دو نفره است با توجه به تمرینات و مطالعات زیادی که درباره این ورزش کرده ام ، تصمیم گرفتم بخشی از دانسته های خودم را در اختیار شما قرار دهم . مچ اندازی به واقع یک ورزش صد در صد علمی است . بر خلاف آنچه که مردم تصور میکنند ، زور بازو فقط بخشی از سه عنصر مهم در این ورزش است :

سرعت – قدرت – فن
اگر به شما بگویم که مچ اندازی چیزی از کشتی کم ندارد ، یاوه نگفته ام . منظورم تنوع در فنون و بدل آنها و ریز حرکاتی است که هر کدام در جای خود میتواند شما را به پیروزی و یا شکست رهنمون شوند. در مورد انواع فن های رایج مچ اندازی به موقع و در مبحث جداگانه ای سخن خواهم گفت . قدرت ، همان عنصری است که عموم افراد ناآگاه ، آن را تنها تکیه گاه خود میدانند و زمانیکه به یک فرد آگاه به فنون مچ می بازند ، تازه متوجه می شوند که قوه و نیروی مچ انداز ، فقط یک سوم نیازهای وی است . ضمناً به خاطر داشته باشید که زور مچ به مفهوم خاص آن نیز مطرح نیست یعنی وقتی صحبت از قدرت در مچ اندازی  است ، طیف وسیعی از عضلات ، از شانه تا انگشتان و حتی عضلات شکم و پشت را شامل می شود . سرعت ، به سادگی ، تندی و شتاب در اجرای فنون است . سرعت در تصمیم گیری برای اجرای فن ، اجرای بدل یک فن و یا تندی در تصمیم گیری برای اجرای یک حرکت ریز و کوچک ولی مؤثر. مهمترین و محسوس ترین بخشی سرعتی در این ورزش ، شروع آن است .
سطح میز : ۳۸*۲۶ اینچ
ارتفاع میز : ۴۰ اینچ
لایه های زیر آرنجی : به شکل مربع و در اندازه ۷*۷ اینچ و ۲ اینچ ضخامت
نحوه قرار گیری : به فاصله ۲ اینچ از لبه میز
تشکچه های زیر دستی تماس : ۱۴ اینچ عرض * ۲ اینچ ضخامت * ۴ اینچ ارتفاع
نحوه قرار گیری : بایستی در گوشه میز و تقریباً ۵ اینچ دورتر از زیر آرنجی ها و حدود ۲/۱ اینچ با لبه میز فاصله داشته باشد . فاصله میان دستگیره ها و تشکچه های تماس باید ۴ / ۳ / ۲ اینچ باشد .
دستگیره : (پین های ) اتصال : این پین ها بایستی در عرض میز نصب شوند و در فاصله ۱۳ اینچ از ورزشکار و حدوداً ۱ اینچ به سمت داخل میز نصب گردند و این دستگیره بایستی در اندازه ۶ اینچ ارتفاع و ۱ اینچ قطر باشد .
نکته : تمامی ابعاد به اینچ می باشند .    


برچسب ها : مهدی عبدلوند , حامد امیری , رضا قرائی , مهراب فاطمی , مردان اهنین , قویترین مردان , بانوان , ورزش بانوان , چربی سوزها , كراتینها , بدنسازی ,

نظرات () نویسنده: حامد امیری شنبه 24 دی 1390 - 09:11 ق.ظ

آخرین مطالب

» رد پشت ناشی از حرکت ددلیفت و راه های جلوگیری آن ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» راه های بزرگ کردن باسن و ران ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» برنامه تمرینی بدنسازی مختص بانوان مبتدی ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» حرکت برای رشد عضلات دیر رشد پا ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» بهترین چربی سوز کدام است ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» با مکمل های رشد و زمان مصرف و نحوه مصرف آنها آشنا شوید ( سه شنبه 27 مرداد 1394 )
» برنامه غذایی مناسب برای چاق شدن، برنامه غذایی، برنامه رژیم غذایی، برنامه غذایی رژیمی، برنامه غرایی مناسب ( دوشنبه 26 مرداد 1394 )
» رژیم غذایی بدنسازی برای خانم ها ( چهارشنبه 17 تیر 1394 )
» کسب مدال نقره جهانی حامد امیری ( جمعه 22 اسفند 1393 )
» شش گیاه دارویی مفید برای لاغری ( جمعه 3 بهمن 1393 )
» روش اب کردن چربیهای بغل شکم و کمر ( جمعه 3 بهمن 1393 )
» کراتین چیست . ( جمعه 9 آبان 1393 )
» تمرینات لاغر کردن ران و باسن ( جمعه 9 آبان 1393 )
» دو حرکت برای سفت کردن ران و باسن برای بانوان ( جمعه 9 آبان 1393 )
» اصلی ترین علت چاق شدن مان چیست؟ ( جمعه 9 آبان 1393 )
» قویترین مردان ایران ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» قویترین مردان ایران ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» غذاهای ک چربی شکم رو اب میکند ( یکشنبه 20 مهر 1393 )
» تناسب اندام با صافی شکم ( سه شنبه 8 مهر 1393 )
» رژیم غذایی بدنسازی و پرورش اندام برای حجیم سازی عضلات (قسمت اول) ( شنبه 5 مهر 1393 )
 

موضوعات

نویسندگان

نظرسنجی

نظرتون در باره ای ایتمهای مردان اهنین بگید



ADS

آمار بازید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما

دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ



ابزار نمایش رتبه گوگل یا پیج رنک , . , .